lördag

Säsongs start!!!


Norska Mästerskapen!!! Vinst + Personligt rekord!!!

Så var det då dags att ta sig an Norrmännen. Idrottshallen i Sarpsborg intogs idag av roddarna. C2,inomhus tävling på roddmaskin stod på programmet.

2000 meter skall avverkas fortast möjligt,så hur svårt kan det vara??? Ja allt är ju relativt:)det gäller att pressa sig såpass hårt att efteråt känns det som rakblad i lungorna varje gång du vill ta ett andetag,du hostar stup i kvarten,inte för att det gör saken bättre.Benen ja de är sådär som när kalvar skall ställa sig upp första gången. Överkörd av en bulldozer!!!

Det finns trots den där smärtan något som gör att jag frivilligt ställer upp,det är inte mer komplicerat än att jag helt enkelt faktiskt gillar att testa mina gränser. Finns det något som skulle vara bättre en lördag än lite tävling;)?

Första loppet på säsongen LONDON2012 är avklarad.Norska Mästerskapen bjöd på bra motstånd,precis som det ska vara.Arenan må vara en svettig gympahall,långt bort ifrån de olympiska ringarna,medial uppståndelse,och läktare med tusentals åskådare.
Det är här resan mot OS börjar.Vinst blev det och ett nytt Personligt rekord.Nu ska ni inte tro att vi(jag+tränare Johan) är nöjda med detta,NEJ!! Johan säger: bra rott men jag tycker du va allt för snäll mot dig själv,ville sett ett par sekunder snabbare tid,det gör ont att ro!
Han har rätt,det har tränare alltid;)Inte för intet han är Världsmästar tränare!!!

Gott folk nu kör vi på med träning som vanligt imorgon söndag igen;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar