söndag

WC II Hamburg

Det blir bättre och bättre dag för dag........Visst är det så sången går!!

Och ja resultatet ifrån Hamburg blev bättre än Munchen. En 4:e plats skall jag väl vara nöjd med?Men det är ju så,är jag i final så vill jag ju nå den där eftertraktade pallen,för ja jag erkänner,det är grymt kul o få gå upp på podiet:)
Jag har sagt det förr och jag säger det igen med risk för att låta tjatig,skam den som ger sig!Och jag tänker inte ge mig.Nu har jag några härliga dagar framför mig med träning och inget arbete,jag ska bara helt fokusera på träning,rodd och WC III i Lucerne 6-10/7.Inte ens ett dopp i havet ska jag unna mig,men kanske en glass om jag e snäll o ror fort:)
Lucerne blir lite av ett genrep inför VM då det är den sista internationella tävling innan jag drar mig tillbaka för att förbereda mig inför vad som komma skall!!!VM i Bled/Slovenien.

Under världscup-tävlingen visade jag och Johan Flodin (min tränare) att vi är på rätt väg.
Det finns fortfarande en hel del saker jag måste arbeta på både vad gäller teknik,styrka och lopputveckling.Så det är bara att sätta fart här finns ingen tid att spilla...

När jag fundera på bild till detta inlägg,kändes den ovan som ett ett självklart val.
För vad hade min rodd varit förutan familjen!Ja jag vet inte,för så mycket stöttning som dem ställt upp med genom åren kommer jag aldrig kunna ge tillbaka på något sätt.De e helt fantastiska som åker världen runt och hejar fram mig,i ur och skur i med och motgång bland tårar och leenden finns de alltid vid min sida.Dessa 2 stackarna fick vänta i nästan 4 timmar på att träffa mig efter VM-guldet på NZ,lika glada o kramgoa va de när jag kom:)fanns det någon kvar på banan efter dem så måste de vart sista städdamen isåfall!!
Det finns goa vänner som är oumbärliga också:)

Och så finns ju självklart mannen i mitt liv.......Mr Flodin!!Tro mig när jag säger detta:är det någon som jag har total tillit till när det gäller att få mig komma i form så är det denna mannen.Han är för mig guld värd.Tror nog inte alltid den stackarn har det så lätt i vårt förhållande(som tränare roddare menar jag då!)Jag e ju tjej om jag säger så.......och han får va lite av varje,tränare,vän,lite läkare o psykolog när det kniper!

Nä gott folk nu tror jag visst att tränings klockan ringer,lite rodd e aldrig fel:)
För vad skulle man annars hitta på en solig eftermiddag som denna....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar