lördag

HELG:)
Nytt land,ny tävling,nya utmaningar...

Denna gång har jag styrt kosan mot Ryssland,St. Petersburg.Ett soligt och varmt Ryssland som visar sig från sin bästa sida när rodd cirkusen kommer på besök!!!
Imorgon söndag avgörs FISA´s City sprint,Golden Blades här i St. Petersburg.
Banan är över 250 meter och går på kanalen inne i centrum.Det är head race,kvinna mot kvinna som gäller endast en som går vidare från varje lopp.
Idag har vi ställt in båt,tränat och förberett oss inför morgondagen,och självklart har jag bästaste tränaren med mig som hjälper till Mr Flodin:)Efter middagen ikväll gick vi en tur ner till floden för att inspektera området och banan,kände mig som en golfare när vi gick där och titta:)banan ser fin ut och den verkar vara 250 meter lång och gott om vatten finns det också,som ni läser så e jag inget vidare på att inspektera roddbanor!! Men tävling blir det;)
Tävlingarna drar igång för min del vid halv 12 imorgon,men innan dess skall vi hinna rigga båten och ta en lite träningstur på floden,så nu är det bäst att jag klappar igen datorn och hoppar i säng!!

Trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar