måndag

Golden Blades City Sprint!!!!

Golden-Gyllene var namnet på den första sprint regattan som genomfördes i FISA´s regi.
Golden eller ja gyllene blev det också i mitt bagage på hemresan. Jag vann!!!! Den första GULD-medaljen blev min att packa med mig hem.
Nog åkte jag väl till St. Petersburg med höga förväntningar på mig själv,men sen å andra sidan det gör jag varje gång jag reser till rodd tävling.
Att de andra tjejerna höll mig som favorit måste jag ju se som smickrande och inspirerande.De är ju ändå finalisterna från fjolårets VM så de vet vad de snackar om:)
De grundar kanske favoritskapet på den snabba start jag hade på VM i fjol men det har gått lång tid sedan dess och sen är det skillnad på att vara sprinter och vinna ett 2000m lopp.
Men sammanfattningsvis så ja det är kul att få ha ett favoritskap och sen också kunna leva upp till det :)

Golden Blades City Sprint var en rolig och välarrangerad tävling.Då rodd ofta hamnar utanför de mer centrala delarna av städerna var detta mitt inne i centrala St.Petersburg på floden som rinner genom staden.
Banan var endast 250m och det tog ca 50 sekunder att ro,så det gällde att vara alert när start signalen gick,fanns inte mycket tid för misstag!
Tävlingen må vara över för denna gång men jag hoppas att detta kommer bli ett återkommande event under de nästkommande åren!

Nu blickar jag framåt mot de kvarvarande regattorna och den resterande träningen,mycket finns det kvar att göra innan VM i Bled drar igång :)

Ha en riktigt härlig sommar dag!

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Golden Blades City Sprint!!

Golden-was the name of the first sprint regatta that took place in FISA's directions.
Golden,was also my luggage on the journey home. I won!! The first international sprintgold medal was to pack with me home.
I went to St. Petersburg with high expectations of myself, but then on the other hand I do every time I travel to a rowing race.
That the other girls held me as a favorite I had to see as flattering and inspiring.They are after all the finalists from last year's World Championships so they know what they're talking about:)
It's a difference between being a sprinter to win a 2000m race.Guess I have to repeat my quick start from New Zealand!!
But in summary, so yes it is fun to have a favoritism and then be able to live up to it:)

Golden Blades City Sprint was a fun and well-organized regatta. Sincerowing often fall outside the more central parts of cities, this was a nice change,in the middle of central St. Petersburg on the river that runs through the city.
The track was only 250m and it took about 50 seconds to race, so you had to be alert when the start signal went off, there was not much time for mistakes!
The regatta may be over for this time but I hope this will become a regular event over the next few years!

Now I look forward to the remaining regattas and the all the training thats still waits to be done, much is left to do before the World Championships in Bled kicks off:)

Have a nice summer day!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar