måndag

GULD-FIKA hos Badis

GULD-FIKA
Ja det var så det stod skrivet i kalendern i fredags på Badanstalten i Strömstad.
Kl.11 var det dags för fredags fika , en gyllene sådan.
Tillsammans med mina vänner/fd. kollegor/ fan club och favorit gym skulle vi firaVM guldet.
Mer omtänksamma och ständigt intresserade människor av min rodd får man leta efter, såväl tidig arla, mitt på dagen eller sen kväll möts jag ständigt av leende och stort välkomnande när jag kommer till dem för att avverka mina träningspass. Och tro mig de skulle lätt kunna tröttna på mig, för vid detta laget tillhör jag nästan inredningen.....
Nybakade bullar,ostar, kakor, guld-tårta och kaffe mumsade vi i oss. Mycket trevligt var det, skratt, anekdoter, och en del rodd snack blev det, mest om VM.
Tack för en mysig stund allihop.
Vilken härlig fredag jag hade:)


__________________________________________

GOLD-COFFEE BREAK
Yes that was what was written on the calendar last friday at Badanstalten in Strömstad.
At 11 o´clock it was time for coffee break, a golden one.
Together with my friends/ex.colleagues/fan club and favorite gym,we would celebrate my World Champ GOLD.
More thoughtful and always interested people of my rowing is hard to find, both early mornings, midday or late afternoon I´m always greeted with big smile´s and warm welcome, when I come to them to harvest my workout´s. And believe me, they could easily get sick of me, cause by now, Im almost a part of the decor .....
Freshly baked bun´s, cheeses, cakes, golden cake and coffee was served. A very nice coffee break,with, laughter, anecdotes, lots of rowing were discussed too, mostly the World Champs of course.
Thanks for a nice time everyone.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar