tisdag

Träningsläger!

Blod svett och tårar...Ja det är väl så det brukar heta!!
Precis som bilden visar så är det blod,och tro mig en massa svett men inga tårar. Här finns inte tid för tårar,vi skrattar svettas och ja gör man som mig och ramlar av cykeln kan det bli lite blod!
Jag befinner mig nu bland de Italienska alptopparna på träningsläger.Tillsammans med den norska roddarn Olaf Tufte ska vi här förbereda oss bäst möjligt för vad som komma skall!
VM i Bled/Slovenien är nämligen nästa anhalt,det är även här vi hoppas på både VM medaljer förstås men även kunna knipa varsin OS biljett till London 2012;)
Till vår hjälp här har vi haft både Olaf´s tränare Tore,samt nu drillas vi av min ständige följeslagare Coach Flodin.Som om det inte vore nog så har vi även sällskap av Olaf´s fysio som ser till att våra stora starka muskler orka träna ännu mer.

Vi har haft sällskap av både Tjeckiska landslaget och nu det Italienska på sjön. Vi äter gott bor fint och tränar i en fantastisk miljö.Solen tittade äntligen fram bakom alptopparna idag och värmde oss med hela 21+grader,vi har det bra vi;)
Och vad gäller det blodiga knät,så gick det ingen nöd på mig,lite ovan offroad,rädd för fart gillar mina bromsar och hatar steniga bergsvägar så kunde det knappast gå på något annat sätt än en liten avåkning.Olaf fick sig ett gott skratt,och det förlänger ju livet;)jag lite blodigt knä,blåmärken och skrubbsår,men tycker bara det såg lite macho ut.Det var iallafall en rolig cykeltur ända upp till 2800möh!!

Nu e det lite sömn som gäller imon e en ny dag och nya utmaningar,förhoppningsvis inga fler blodiga scener på träningen:)

Ha det gott
CIAO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar