tisdag

Juleljus....

Julljus

Jag gillar julen, och allt vad den har att erbjuda. Sedan ett par år tillbaka brukar jag alltid julpynta restaurangen jag jobbar på. I år bestämde vi att det skulle även sättas upp ljus utomhus. Det är allt lite mysigt med med massa ljus i vintermörkret.
Denna dag då dessa girlanger med ljus och grönt skulle sättas upp,blev jag varse att vintern anlänt. Efter ett par timmar med viss klagan på både kyla för korta sladdar och något frusna händer blev det således ljus även utanför restaurang Park. Den mer tekniska bitel med elen fick jag hjälp av killarna med så lite ära ska allt de få.
Nu vet ni vad jag gör mellan träningarna då hänger jag på stegar runt fasaderna och hänger upp girlanger, nåväl inte alltid....
Ovan ser ni hur resultatet blev,kanske inte den bästa bilden.
Kanske skulle jag ta mig an mig egen lägenhet nu,en julstjärna i fönstret blir det allt,något försenat men ändå.

###########################
Christmas lights

I love Christmas,and all it has to offer. Since a few years back I always decorate the restaurant I work at. This year we decided that it would also be put up outdoor lights. It's a bit extra cozy with the mass of light in the darkness of winter.
The date of these garlands with lights would be put up, I became aware that winter has arrived. After a few hours with some complaining on both the cold to short cables and frozen hands, there were light outside the restaurant Park.
Now you know what I do between training sessions, Im standing on the ladders around the building facades and hanging garlands, well ok not all the time ....
Above you can see how the result was, perhaps not the best pic!
Maybe I would take on my own apartment now, make it a bit christmassy,a little star in the window, somewhat belated but nonetheless.

Frida ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar