lördag

Nu börjar vi....

Hej

Ja nu är det dags att dra igång tävlingarna här nere i NZ.Idag hölls öppningsceremonin/invigningen,och tävlingen blev under ståtliga och enligt NZ tradition förklarade som öppnade.
De första loppen har faktiskt redan även de genomförts,det är så kallade spare races,lopp för de som är reserver.

Lake Karapiro bjöd idag upp till riktig utmaning vad det gällde roddförhållanden,lite som Nordsjön på en rätt dålig dag skulle jag nog vilja jämföra den med.Men är man drillad i Sverige och Strömstad så ger man sig inte så lätt.Ut på vattnet tog jag mig,vet inte om jag ska kalla det jag utförde rodd eller bara överlevnad i båt;)det var lite svårrott.
Det blev t.om.ett andra pass,samma väder dock,innan vi avslutade dagen på banan med lite lunch.
Min familjen är nu på plats här nere,mamma och Beatrice,en av 2 systrar, de ska få göra sitt allra bästa från läktaren för att heja fram mig på banan.Hann springa förbi dem och hälsa och kramas lite innan det begav sig tillbaka till hotellet.

Loppet går imorgon söndag kl.12.11 NZ tid det innebär 00.11 svensk tid.
Här kan ni följa hur det går : http://www.worldrowing.com/

Nu är det middag och lite lite lördagsmys som gäller.Lördagsmys består mest av filmtittande ;)

Buller i bång sätt igång! Nu startar rodd VM 2010!

Till nästa gång
Ha det så gott det bara går;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar